Girls Go Circular to finansowany przez Unię Europejską projekt edukacyjny, którego celem jest wyposażenie młodzieży, w szczególności dziewcząt w przedziale wiekowym 14–18 lat, w umiejętności cyfrowe i przedsiębiorcze, a także kształtowanie postaw ekologicznych i odpowiedzialności za środowisko naturalne.

Girls Go Circular oferuje moduły edukacyjne online dotyczące wyzwań związanych ze zrównoważonym wydobyciem, konsumpcją i ponownym wykorzystaniem zasobów naturalnych. Uczennice i uczniowie dowiedzą się, poprzez praktyczne działania, jak przejść na gospodarkę o obiegu zamkniętym dla tworzyw sztucznych, metali, mody i urządzeń ICT. Celem projektu jest również rozwijanie umiejętności cyfrowych. Uczennice i uczniowie m.in. poprowadzą, badania online, zaplanują kampanie w mediach społecznościowych, stworzą filmy i prezentacje lub opracują biznesplany.

 

Projekt wpisuje się podstawę programową dla przedmiotów takich jak: przedsiębiorczość, doradztwo zawodowe, informatyka, geografia, język polski oraz kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok 2021/2022:

  • Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne poprzez kursy nt. bezpieczeństwa w sieci oraz netykiety, a także wykorzystanie w projekcie zróżnicowanych narzędzi ICT do pracy zespołowej, tworzenia grafik, filmów i prezentacji. Projekt GirlsGoCircular rozwija umiejętności cyfrowe uczniów zgodnie z poziomami biegłości ustalonymi przez Unię Europejską.
  • Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych poprzez m.in. popularyzację nauk ścisłych i przyrodniczych oraz nauk inżynieryjno-technicznych, popularyzację wśród dziewcząt nauk ścisłych i przyrodniczych oraz nauk inżynieryjno-technicznych jako kierunków kształcenia i specjalizacji zawodowej, a także poprzez rozwój umiejętności cyfrowych i ich wykorzystania w praktyce. Projekt GirlsGoCircular zachęca dziewczęta w wieku 14-18 lat do zgłębienia istoty dyscyplin STEM i pomaga nabyć kompetencje niezbędne do stawienia czoła wyzwaniom związanym ze zrównoważonym rozwojem.
  • Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne poprzez kursy dot. racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi, modeli biznesowych opartych na idei gospodarki obiegu zamkniętego.

W projekcie udział wzięły dziewczęta z klasy I technikum żywienia.

Koordynator projektu

Magdalena Chmielewska