DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Zespół Szkół im. Wincentego Witosa w Jasieńcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ZespołuSzkół im. Wincentego Witosa w Jasieńcu.

Data publikacji strony internetowej: brak informacji. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-01.

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Elementy nawigacyjne polegają na właściwościach zmysłowych,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • Na stronie nie istnieją mechanizmy pozwalające na pominięcie bloków,
  • Nie zawarto tytułu opisowego strony internetowej,
  • Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.
Wyłączenia:
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-17. Deklarację sporządzono na podstawie audytuprzeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny:Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.

Skrótyklawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobąkontaktową jest Sławomir Zalewski, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 510196708. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodnydla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowejstrony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Dostępne są następujące wejścia:
    • Drzwi zewnętrzne do budynku głównego szkoły znajdują się odstrony parkingu, na dziedzińcu wewnętrznym,
    • Boczne drzwi od strony wschodniej budynku głównego,
    • Boczne drzwi zewnętrzne do budynku głównego na łączniku szkoły wyposażone w podjazd dla wózków,
    • główne drzwi do budynku bocznego, w którym sale umieszczonesąna piętrze.
  2. Główne wejście do szkoły oznaczono tablicami urzędowymi.Osobami udzielającymi informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.Wszystkie drzwi wejściowe otwierają się na zewnątrz .Drzwi wejściowe oprócz drzwi do budynku bocznego są dwuskrzydłowe i posiadają określone normami parametry w odniesieniu do rozwieranych drzwi zewnętrznych, dwuskrzydłowych.Parametry w jednych drzwiach bocznych pozwalają na przemieszczenie się nimi osób z niepełnosprawnością przy otwarciu drugiego skrzydła. Do drzwi zewnętrznych prowadzi nawierzchnia utwardzona z kostki brukowej. Drzwi wewnętrzne do sal mają szerokość 0,8 m wysokość 2,0m.Łazienkadla osoby niepełnosprawnejznajduje się na łączniku szkoły. Budynek główny składa się z parteru i piętra, na które prowadzą schody przy głównym wejściu. Sekretariat szkoły i gabinet dyrektora znajdują się na parterze budynku. Dojście do nich nie stanowi bariery dla osób niepełnosprawnych. W szkole oznakowano drogi ewakuacyjne.Wyjścia ewakuacyjne stanowią: drzwi obok szatni, główne drzwi wejściowe, drzwi na łączniku, drzwi od pracowni gastronomicznych, drzwi z hali sportowej ,drzwiw korytarzu obok hali sportowej , drzwi do sal nr.13,14 i 17.
  3. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku brak wind.
  4. Zastosowano podjazd dla wózków od strony dziedzińca szkoły,informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób wizualny, wbudynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
  5. Na parkingu wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeńmożna wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. Brak tłumacza języka migowego.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.